Pudu Roboty w branży automotive

Roboty, które wspierają sprzedaż w salonach samochodowych – czy to możliwe? W ofercie firmy LSI Software, generalnego dystrybutora marki Pudu Roboty znajdują się urządzenia, które można zatrudnić do pracy w obsłudze. Zdecydowały się na nie już pierwsze firmy. Jakimi zadaniami można obciążyć robota pracującego w salonie i jakie doświadczenia dostarczą klientom?

Roboty w branży automotive

Średnia, roczna sprzedaż współpracujących robotów przemysłowych w Polsce wynosi ok. 2500 sztuk. Połowa zakupionych urządzeń trafia do branży motoryzacyjnej, gdzie powierza im się skomplikowane i wymagające wysokiej powtarzalności procesy. Dla branży robotyzacja to nie tylko sposób na rosnące braki kadrowe, ale także na zmiany zachodzące na rynku motoryzacyjnym. Pozwala to z jednej strony znacznie redukować koszty produkcji, podnosić jakość finalnych produktów i przede wszystkim zwiększyć wydajność. Na rynku robotów i automatyki przemysłowej to właśnie branża motoryzacyjna generuje największy popyt na tego rodzaju rozwiązania. Chociaż w czasie pandemii sprzedaż robotów nieco spadła, to większość analityków przewiduje, że to właśnie dzięki robotom uda nam się szybciej odtworzyć stan gospodarki sprzed pandemii. Wiele procesów produkcyjnych w branży motoryzacyjnej jest optymalizowana właśnie pod kątem robotów, które dysponują niemal nieograniczoną wydajnością. Pojawiające się na rynku urządzenia humanoidalne z łatwością przedostały się również do salonów motoryzacyjnych, gdzie wydają się idealnym dopełnieniem nowoczesnej oferty samochodów wyposażonych w aktualne technologie.

Sprzedawca-robot?

Jeszcze do niedawna robotyzacja wydawała się ludziom zagrożeniem, które miało pozbawić ich pracy. Tymczasem urządzenia, które od kilku dekad rozwijają się w przemyśle, pozwalają na odciążenie pracowników i podniesienie wartości ludzkiej pracy. Według raportów, szacujących udział robotów w rynku pracy, współpracujące urządzenia mają przede wszystkim wykonywać ciężką i monotonną pracę, którą do tej pory wykonywali ludzie. Podobnie jest w przypadku robotów funkcjonujących w branży usługowej. Cyfrowe urządzenia nie zastąpią kontaktu z człowiekiem, ale mogą wykonać za niego dodatkową pracę, zapewniając przy tym oczekiwane dzisiaj przez klientów — nowoczesne rozwiązania technologiczne. W salonach samochodowych, gdzie potencjalni nabywcy szukają nowych pojazdów wyposażonych we współczesną technologię, obecność robota wydaje się być cennym doświadczeniem zakupowym. Na jakie funkcjonalności mogą liczyć sprzedawcy wspierani przez nowoczesne roboty KettyBot?

  • pierwsze wrażenie — powitanie w salonie. Robot doskonale sprawdzi się w roli witacza, który zapewni gościom pierwsze, pozytywne wrażenie,
  • eskorta / oprowadzenie — zoptymalizowanie trasy robota pozwala na nieograniczone konfiguracje. Klient może zostać odprowadzony do pierwszego wolnego stanowiska albo może zostać oprowadzony po ekspozycji,
  • dystrybucja — półki robota KettyBot są wyposażone w specjalne czujniki i kontrolki. Można na nich ułożyć materiały reklamowe, a KettyBot chętnie podpowie klientowi, po którą ulotkę sięgnąć,
  • czas na kawę — KettyBot pozwoli lepiej zaopiekować się klientem. Zamiast zostawiać klienta samego w ważnej decyzji zakupowej, może poprosić KettyBot o przywiezienie kawy, dokumentów lub dodatkowych materiałów promocyjnych,
  • źródło informacji — nasz cyfrowy asystent może służyć jako mobilne źródło informacji i w każdym momencie być na zawołanie klienta.

Pudu Roboty jako innowacja w branży

Dzięki robotowi mamy możliwość stałego kontaktu i obsługi klienta. Już od samego wejścia możemy nawiązać relację, którą łatwiej przekłuć w sprzedażowy sukces. Roboty KettyBot to jednak przede wszystkim unikalne doświadczenie sprzedażowe, które w salonie samochodowym wzmacnia poczucie innowacyjności i nowoczesności. Możliwość komunikowania się z robotem, czułość na dotyk oraz zgrabne poruszanie się między przeszkodami sprawiają, że fascynacja klientów łatwiej przekłada się na oferowany w salonie produkt. Unikalność i świeżość rozwiązania jest atutem po stronie tych salonów, które jako pierwsze rozpoczną współpracę z robotami. Ze względu na trudny rynek pracy, roboty coraz częściej będą pojawiały się w branży usługowej, a w ciągu najbliższych lat kontakt z takimi urządzeniami będzie znacznie bardziej powszechny.