Nowoczesne technologie napędzają retail
Nie ulega wątpliwości, że w budowaniu relacji ze współczesnym konsumentem najważniejsza okazuje się technologia. Gwarantuje ona nie tylko sprawną i bezbłędną obsługę, ale przede wszystkim unikalne doświadczenia zakupowe.
Według raportu SAP i Forrester Consulting, aż 93 proc. retailerów deklaruje, że nowoczesne technologie wykorzystywane w handlu offline pozwalają wygrywać z konkurencją, która rezygnuje z nowych rozwiązań. Okazuje się, że tylko sam system digital signage jest w stanie zwiększyć sprzedaż o ponad 32 proc. Co więcej, sklepy mogą korzystać również z wielu innych rozwiązań. Najpopularniejsze z nich to samoobsługowe kasy i kioski sprzedażowe. Ponadto sprawdzają się także wirtualne przymierzalnie, audio i aromamarketing czy też beacony personalizujące komunikację z klientem.
Sklepy, które korzystają z cyfrowych technologii, są zatem o wiele bardziej nowoczesne i atrakcyjne od tych, które można znaleźć w Internecie. To właśnie na tym polu rywalizacji handel detaliczny w świecie rzeczywistym zawsze będzie miał przewagę nad sklepami, które są ograniczone do monitora telefonu czy komputera. Tym bardziej, że rozwiązania przystosowane do branży retail stają się coraz bardziej inteligentne i pomocne, a do Polski trafiły właśnie współpracujące z ludźmi roboty Pudu.
Czas na Pudu roboty w branży retail
Rozwiązania firmy Pudu już od kilku lat sprawdzają się w wielu branżach na całym świecie. Dlatego z początkiem roku LSI zostało generalnym dystrybutorem tych robotów w Polsce. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą z nich skorzystać, a tym samym wejść na zupełnie nowy poziom obsługi klientów.
Dla branży retail dedykowany jest m.in. model Ketty, który doskonale sprawdzi się jako asystent sprzedaży. Jednym z jego zadań jest zwrócenie uwagi konsumenta za pomocą swoich rozmaitych funkcjonalności. Są to m.in.:
dystrybucja materiałów promocyjnych i nie tylko − robot jest wyposażony w półki umożliwiające kolportaż ulotek czy też paczek dla klientów, którzy chcą odebrać zamówienie online,
emisja reklam − ma duży ekran o przekątnej 18,5″ i mocny głośnik. Ketty wyemituje przekaz reklamowy w niespotykanej dotąd jakości i nieosiągalnym dotychczas zasięgu,
tryb zapraszania do sklepu − robot sprawdzi się w galeriach handlowych. Może realizować działania promocyjne na obszarze całego obiektu. Posiada on również wyświetlacz i funkcje głosowe, dzięki którym poinformuje potencjalnych klientów o ofercie sklepu,
wzbudzanie zainteresowania i wchodzenie w interakcje - Ketty reaguje na gesty i głos co pozwala mu komunikować się z człowiekiem.
Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom roboty Pudu skutecznie wesprą pracowników sklepu, ponieważ z łatwością przejmą od ludzi żmudne i powtarzalne zadania. Dzięki temu praca personelu będzie zoptymalizowana, a tym samym pozwoli to na profesjonalną obsługę klientów. Posiadanie robota w sklepie to także wiele innych korzyści.
Nieoceniona pomoc robotów
Roboty są również receptą na problemy związane z pandemią. Nie tylko pozwalają zachować społeczny dystans, ale są także pomocne przy brakach kadrowych. Przyczynią się też do zwiększenia zysku sklepu. W jaki sposób? Nie tylko będą przyciągały uwagę klientów, ale zapewnią również zupełnie nowe doświadczenia zakupowe.
Każdy przedsiębiorca, który posiada roboty może być pewien, że klienci jego sklepu będą sprawnie i szybko obsłużeni oraz usatysfakcjonowani. Co więcej, świeżość i innowacyjność rozwiązania od Pudu z pewnością sprawi, że firmy, które sięgną po Ketty jako pierwsze − zyskają najwięcej.
Roboty Pudu w branży Retail na świecie
Marka Pudu już od kilku lat sukcesywnie wdraża swoje roboty w krajach na całym świecie. Współpraca z różnymi firmami, pozwala robotom stale się rozwijać i zyskiwać nowe funkcje. Poniżej przedstawiamy przykłady zastosowania robotów Pudu. Pierwszy z nich pokazuje wykorzystanie robota Bellabot przez światową markę Coca-Cola, robot jeździ po supermarkecie w Jordanii wyposażony w puszki ze znanym napojem, dzięki czemu kliencie mogą wziąć puszkę prosto z robota:
Drugi przykład pokazuje zastosowania robota Kettybot w znanej sieci sklepów MediaMarkt w Holandii. Robot został tutaj wykorzystany jako „nawigator” do poszczególnych działów sklepu: