Pudu Roboty w branży retail

Ich wygląd i mobilność wzbudzają ogromne zainteresowanie wśród klientów. Potrafią nie tylko zgrabnie poruszać się na dużych przestrzeniach, ale także nawiązywać kontakt i zachęcać do zakupów. Roboty mogą zacząć podbijać polską branżę retail. Mają być sposobem nie tylko na braki kadrowe, ale przede wszystkim na nowe doświadczenia, które wprowadzą na rynek zupełnie inną jakość sprzedaży.

Nowoczesne technologie napędzają retail

Nie ulega wątpliwości, że w budowaniu relacji ze współczesnym konsumentem najważniejsza okazuje się technologia. Gwarantuje ona nie tylko sprawną i bezbłędną obsługę, ale przede wszystkim unikalne doświadczenia zakupowe.

Według raportu SAP i Forrester Consulting, aż 93 proc. retailerów deklaruje, że nowoczesne technologie wykorzystywane w handlu offline pozwalają wygrywać z konkurencją, która rezygnuje z nowych rozwiązań. Okazuje się, że tylko sam system digital signage jest w stanie zwiększyć sprzedaż o ponad 32 proc. Co więcej, sklepy mogą korzystać również z wielu innych rozwiązań. Najpopularniejsze z nich to samoobsługowe kasy i kioski sprzedażowe. Ponadto sprawdzają się także wirtualne przymierzalnie, audio i aromamarketing czy też beacony personalizujące komunikację z klientem.

Sklepy, które korzystają z cyfrowych technologii, są zatem o wiele bardziej nowoczesne i atrakcyjne od tych, które można znaleźć w Internecie. To właśnie na tym polu rywalizacji handel detaliczny w świecie rzeczywistym zawsze będzie miał przewagę nad sklepami, które są ograniczone do monitora telefonu czy komputera. Tym bardziej, że rozwiązania przystosowane do branży retail stają się coraz bardziej inteligentne i pomocne, a do Polski trafiły właśnie współpracujące z ludźmi roboty Pudu.

pudu roboty retail

Czas na Pudu roboty w branży retail

Rozwiązania firmy Pudu już od kilku lat sprawdzają się w wielu branżach na całym świecie. Dlatego z początkiem roku LSI zostało generalnym dystrybutorem tych robotów w Polsce. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą z nich skorzystać, a tym samym wejść na zupełnie nowy poziom obsługi klientów.

Dla branży retail dedykowany jest m.in. model Ketty, który doskonale sprawdzi się jako asystent sprzedaży. Jednym z jego zadań jest zwrócenie uwagi konsumenta za pomocą swoich rozmaitych funkcjonalności. Są to m.in.:

dystrybucja materiałów promocyjnych i nie tylko − robot jest wyposażony w półki umożliwiające kolportaż ulotek czy też paczek dla klientów, którzy chcą odebrać zamówienie online,

emisja reklam − ma duży ekran o przekątnej 18,5″ i mocny głośnik. Ketty wyemituje przekaz reklamowy w niespotykanej dotąd jakości i nieosiągalnym dotychczas zasięgu,

tryb zapraszania do sklepu − robot sprawdzi się w galeriach handlowych. Może realizować działania promocyjne na obszarze całego obiektu. Posiada on również wyświetlacz i funkcje głosowe, dzięki którym poinformuje potencjalnych klientów o ofercie sklepu,

wzbudzanie zainteresowania i wchodzenie w interakcje - Ketty reaguje na gesty i głos co pozwala mu komunikować się z człowiekiem.

Dzięki swoim zaawansowanym funkcjom roboty Pudu skutecznie wesprą pracowników sklepu, ponieważ z łatwością przejmą od ludzi żmudne i powtarzalne zadania. Dzięki temu praca personelu będzie zoptymalizowana, a tym samym pozwoli to na profesjonalną obsługę klientów. Posiadanie robota w sklepie to także wiele innych korzyści.

Nieoceniona pomoc robotów

Roboty są również receptą na problemy związane z pandemią. Nie tylko pozwalają zachować społeczny dystans, ale są także pomocne przy brakach kadrowych. Przyczynią się też do zwiększenia zysku sklepu. W jaki sposób? Nie tylko będą przyciągały uwagę klientów, ale zapewnią również zupełnie nowe doświadczenia zakupowe.

Każdy przedsiębiorca, który posiada roboty może być pewien, że klienci jego sklepu będą sprawnie i szybko obsłużeni oraz usatysfakcjonowani. Co więcej, świeżość i innowacyjność rozwiązania od Pudu z pewnością sprawi, że firmy, które sięgną po Ketty jako pierwsze − zyskają najwięcej.

Roboty Pudu w branży Retail na świecie

Marka Pudu już od kilku lat sukcesywnie wdraża swoje roboty w krajach na całym świecie. Współpraca z różnymi firmami, pozwala robotom stale się rozwijać i zyskiwać nowe funkcje. Poniżej przedstawiamy przykłady zastosowania robotów Pudu. Pierwszy z nich pokazuje wykorzystanie robota Bellabot przez światową markę Coca-Cola, robot jeździ po supermarkecie w Jordanii wyposażony w puszki ze znanym napojem, dzięki czemu kliencie mogą wziąć puszkę prosto z robota:

Odtwórz wideo

Drugi przykład pokazuje zastosowania robota Kettybot w znanej sieci sklepów MediaMarkt w Holandii. Robot został tutaj wykorzystany jako „nawigator” do poszczególnych działów sklepu:

Odtwórz wideo