Światowe marki postawiły na Roboty Pudu

Roboty dotychczas rozwijały swoje możliwości przede wszystkim w fabrykach produkcyjnych. To właśnie dzięki nim udało się zautomatyzować i zoptymalizować wiele procesów wytwórczych. Dziś, coraz bardziej przyjazne człowiekowi autonomiczne urządzenia przedostają się do sektora usług, bezpośrednio obsługując klientów w handlu, hotelarstwie i gastronomii. Czy wielkie koncerny zapoczątkują globalny trend, który trwale odmieni sposób funkcjonowania kolejnych sektorów gospodarki?

Z zaufania do technologii

Branża gastronomiczna już od blisko dekady przeżywa technologiczną rewolucję. Wiele procesów obsługi podlega dzisiaj cyfryzacji i automatyzacji. Od prostych aplikacji do zamówień dań z dostawą po samoobsługowe kioski, które pozwalają wyeliminować uciążliwe kolejki. Następnym krokiem dla branży jest udział autonomicznych urządzeń, które służą do przyjmowania i dostarczania posiłków w lokalu. W Polsce z tego rozwiązania korzysta już kilka lokali, ale globalny trend dla branży z pewnością wyznaczą wielkie sieci gastronomiczne. Jedną z nich jest Japoński koncern Skylark — największa sieć restauracji w Kraju Kwitnącej Wiśni. Koncern w ciągu swojej sześćdziesięcioletniej działalności stworzył pod różnymi szyldami aż 3000 lokali.

We wszystkich 274 lokalach swojej sieci Shabu-Shabu, Skylark planuje do końca kwietnia 2023 całkowicie zautomatyzować obsługę. Kolejnym krokiem ma być wprowadzenie robotów BellaBot marki Pudu do największej sieci Gusto, która liczy aż 1329 lokali. Z pierwszych badań przeprowadzonych przez koncern wynika, że aż 80 proc. klientów pozytywnie odnosi się do nowej formy obsługi. Dla restauracji, które sięgają po roboty firmy Pudu, ma to być nie tylko sposób na ograniczenie kontaktów między osobami przebywającymi w lokalu, ale także na optymalizację pracy. BellaBot ma odciążyć pracowników, poprzez wykonywanie ciężkiej pracy w zakresie dystrybucji posiłków, przy okazji oferując gościom nowe wrażenia z wizyty w lokalu. Największa japońska firma z branży restauracyjnej liczy również na wymierne zyski, a oferowana przez urządzenia praca w trybie 24/7 z pewnością będzie ważnym wzmocnieniem jej wydajności.

Roboty na salonach

Kolejną dużą korporacją, która sięga po roboty usługowe, jest indonezyjski dystrybutor samochodów marki Toyota. Firma zajmująca się od blisko 50 lat bezpośrednią sprzedażą samochodów opracowała właśnie swoją nową koncepcję obsługi pod nazwą “Dealer of Tomorrow – Ultimate Channel”. Jej celem jest dostarczenie nowych doznań potencjalnym klientom, którzy pojawiają się w salonie sprzedażowym. W tym przypadku roboty marki Pudu mają przede wszystkim bardziej angażować klientów w komunikację z salonem oraz poprawić jej jakość. Urządzenia przystosowano do pracy zarówno w obsłudze serwisu, jak i w bezpośredniej sprzedaży. Dyrektor generalny Auto2000 przekonuje, że roboty w salonach motoryzacyjnych mają być przedłużeniem doznań, jakie oferuje nowa technologia motoryzacyjna.

Wizyta w miejscu, gdzie oferuje się nowoczesne samochody, ma być niepowtarzalnym doświadczeniem, a mogą je obecnie zapewnić tylko autonomiczne urządzenia wspierające sprzedaż. Na terenie Indonezji firma Auto2000 prowadzi obecnie 118 punktów, a 26 z nich już rozpoczyna swoją przygodę z robotami. Nowe technologie są dla branży motoryzacyjnej ważnym czynnikiem nie tylko w produkcji samochodów, ale jak widać również jako pomoc w ich sprzedaży.

Pierwsze próby gastronomicznych korporacji

Największe amerykańskie sieci fast food, które są obecne w większości krajów świata, mają ogromny wpływ na wyznaczanie trendów w branży gastronomicznej. Pierwsze przygody z autonomiczną obsługą klientów za pomocą robotów marki Pudu rozpoczęły amerykańskie restauracje zlokalizowane w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kraj, w którym powstają najwyższe na świecie wieżowce, chętnie sięga po różnego rodzaju nowe technologie. Dla globalnych korporacji gastronomicznych jest to również dobre miejsce do testowania nowej jakości obsługi gastronomicznej. Sieci amerykańskich barów szybkiej obsługi są w ZEA bardzo popularne, dzięki czemu, roboty mają szanse być testowane we wszystkich scenariuszach. Pierwsze roboty BellaBot powitali właśnie w swoich szeregach pracownicy takich sieci, jak Americana (Pizza Hut) oraz KFC. Kierownicy oddziałów zapewniają, że dzięki temu wzrośnie nie tylko szybkość i jakość obsługi, ale także ich konkurencyjność. Dane, które sieci uzyskają z pierwszych wdrożeń w tym technologicznie rozwiniętym środowisku z pewnością będą wyznacznikiem do przyszłych wdrożeń na masową skalę.

Roboty Pudu w pozostałych branżach

Nie tylko sieci gastronomiczne i dealerzy samochodów decydują się na masową skalę wprowadzić roboty od Pudu. Znana na całym świecie marka Coca-Cola zdecydowała się wykorzystać robota KettyBot w supermarketach w Jordanii, które jeżdżą po sklepie i „sprzedają” popularny napój. W Europie również duże sieci wdrażają robotyczne rozwiązania. W Holandii sieć elektromarketów MediaMarkt korzysta również z robotów Pudu. Jesteście ciekawi w jaki sposób? Czekajcie na kolejną część artykułu z serii „Pudu na świecie”!

Wypożycz swojego robota już dzisiaj

Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej

BellaBot Pudu Roboty